19 Ekim 2013 Cumartesi

Bayram Namazı

"Sen gelecek misin namaza?" demişti Yaşar dayım arefe günü
"Elbette" diye yanıtlamıştım

Bayram sabahı uyandığımda köy imamının sesi tüm köyde yankılanıyordu
"Kaçırdık namazı tühh be" duygusu ile yatakta uzanmaya devam edeyim derken pencereyi tıklattı dayım, "Hadi acele et, abdestini hemen alıp camiye gel, geç kalacaksın yoksa" diyerek

Bir telaş kalktım
Banyoya gittim
Abdestin sırasını hepten unutmuşum gitmiş
Bu vardı, galiba bu da vardı, bu muhakkak vardı tahminleri ile oramı buramı ıslatmaya başladım
En son, eh artık gerisi allah kerim diyerek çıktım evden

Zaten köy camisi bizim eve yakındır
Bizim ev, bi yanı köy mezarlığı, onun bi yanı da köy camisi



Hocanın sesi artık artık namazın başlayacağını belirtiyordu
Cami avlusuna girdim, alelacele botlarımı çıkardım, değneği cami kurnasının orda bırakıp caminin kapısını açtım

Namaz başlamıştı bile
Kapıyı açtığımda birde ne göreyim adım atacak yer yok
Ne sağda bir secdelik yer var ne solda
İyi madem diyip cami kapısının eşiğinde kıyama durdum
Normalde namazı oturarak kılarım
Ama kapı eşiğinde olunca sağ omuzumu cami duvarına yaslamamın da güvencesi ile ayakta kalmaya karar verdim
Tüm sureleri de unutmuşum tabi
Bayram namazı kaç rekat deseler apışır kalırım
Bizim köylünün %80'i de benim gibi zaten düşüncesinin rahatlığı ile etrafı kolaçan şekil namaz kılmaya devam ettim
Kıyamdalar mı ben de kıyamdayım
Rüku da mı sıra, all right tüm müminler
Secdeye mi varıyoruz, ok abiler şeklinde namazımızı tamamladık

Diyanetin tüm imamlara gönderdiği "bu sene müminlere bu okuna" taammümnamesinin ardından bildiğim tek yer olan Fatiha süresini de okuyup bayram namazını tamamladık

Cemaati müslimin camiden çıkmaya yeltendi ama kapı eşiğinde benim olmamdan mütevellit az biraz beklemek zorunda kaldılar



Camiden çıkınca arkadaşlar ile sarıldık sarmaştık bayramlaştık
Cami avluısunun dışında ise bayram namazlarının en hoşuma giden iki geleneğinden biri olan sıra ile tüm cemaat ile bayramlaşma seramonisine geçildi
Avludan ilk çıkan caminin dibinde bekler sonra çıkan onunla bayramlaştıktan sonra yanında saf tutar, böyle böyle sıra uzar ve sonunda bayram namazını kılan herkes birbiri ile bayramlaşmış olur

Daha sonra bayram namazlarının en hoşuma giden diğer geleneğine sıra gelir
Camiden çıkan tüm cemaat köy mezarlığının önünde diz çöker ve ölmüşlerinin ruhuna dua etmeye başlar



Bayram benim için bu duadan sonra, anneannemle de bayramlaştıktan sonra başlar

#anavarrza

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder