19 Ekim 2013 Cumartesi

Şoooo Çinko

Bayram hikayelerine Cemil Dayım'ın başlattığı "Şooo Çinko" ile start verelim bari

Köyde, avluda oturuyoruz
Mert, ben ve Cemil Dayım

Mert'in, Ceyhan'daki evden getirdiği biri bildiğin odundan diğeri teknolojik bokpisürlü iki sapanla oto boka atışlar yapıyoruz
İki sapan olduğu için sıra sende sıra bende telaşı da yok
Bi o atıyor bi ben arada Cemil dayım

Bir ara dayım, "Tamam güzelde şoooo çinkoyu vurabilir misiniz?" dedi evin ikinci katı (bize göre) sağ köşesini boydan boya kaplayan çinko çatı kaplamasını işaret edip

Şoooo çinko evin sağ üst katının yan köşelerinde bulunuyor

Oldum bittim hedefle, amaçla, kilitlenmekle aram iyi olmamıştır
Hilafsız 20 atışımdan belki biri çinkoyu ya buldu ya bulmadı
Mert'in de 10 yaşının verdiği hayat erkenciliği ile benden aşağı kalır yanı yok
Cemil dayım neden sonra sapanlardan birini bi aldı taşı sallandırması ile şoooo çinko'nun sesinin uzaktan gelmesi bir oldu

Baktım olacak gibi değil
Çamura yattım ben de

"Dayı, sen şoooo çinko derken, şu çinkoyu belirtmiş olmayasın"

Cemil dayım altta kalır mı
"Lan "şu" derken yakındakini, "şoooo" derken de uzaktakini belirtiriz
Hem Çeçenler "şu" demez, "şooo" der"

Bu "şoooo çinko" deyimi tüm bayram dilimizden düşmedi

2013 Kurban Bayramı'nın isim tamlamasıdır, "Şoooo çinko"
Arz ederim

#anavarrza

* Niyeyse sapanların fotoğrafını çekmemişim, kendime not: çehov abimin buyurduğu "sahnede yer alan tüfek oyunun bir yerinde mutlak patlar" tümcesini yazıya uyarla, yazacağın her şeyi önceden kur, görüntüsünü de "neme lazım" cihetinden al

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder