23 Ekim 2013 Çarşamba

Yelken Sedat

Fizik tedavideyim
Adese, Mersin'de in, geç karşıya Özgür Yaşam Fizik Tedavi Merkezi'nde
Fatoş gene hışımı çıkarmış
O ara 3lü tahtayı yere koy, üzerinden adım adım sek alper hareketine geçmişiz
Bir elim de fatoşun elinde düşmemek için
Olabildiğinde elini sıkmama gayretimde var beri yandan
Daha geçen gün uyarmıştı düşmemeyim diye elini tutarken farkında olmadan elini acıttığımı
Kan-ter zaten fatoşla süregiden fizik tedavi seansımızın olmazı

Tam o anda karşımda bir adam
Dikmiş gözünü beni inceliyor ben tahta bariyerler üzerinden sekme gayretinde iken
Fatoş cevap veriyor adama, "Hastam hocam kendisi"
Adam bir şey sormuş değil
Halen bana bakmayı sürdürüyor
Başımla selam veriyorum sekme haretime ara vermeden
Fatoş her zamanki hareket sayımında
3,4,5 ..
10 olmadan diğer harekete geçmek yok

"Niye hiç gelmedin" diyor adam gülümseyerek
Soruyu bana soruyor
Benim kafamda, "Nereye hiç gitmedim lan ben?" sorusu ve onun daha meçhul cevabı

Aydınlanıyor derken konu
Adam, Mersin Yelken Sporu Federasyonu'ndan
Kendisi Mersin'de engelliler için yelken kulubü kurmuş
2 yıldır çalışmakta imişler
Niye hiç gitmediğim yer orası imiş
"Ne bileyim ben orda bunun olduğunu?" demiyorum tabi
Ben hala kan-ter içinde adım sektirmekteyim
Daha bunun tay tay yürümesi var
bi dur bir kalk şimdi dön adım at talimi var
O bitinde önce sırtüstü baldır öne, yüzüstü baldır alta elektrik yemesi var
Kondisyon bisikletinde ağırlaştırılmış modda 100'e kadar (takribi 10 dk sürüyor) pedal çevirmesi var

Sedat beyi telefonuma Yelken Sedat diye kaydediyorum
Bizim Fatoş halbukimsi o engelli yelken kulıubü sporcularına klasifikasyon puanı veren federasyon kurulu elemanı imiş
Tabi ben 2 yıldır tanıdığım Fatoş'a "Niye hiç demedin?" demiyorum

Yelken kulubune birkaç sefer gidiyorum
Belge neyin istiyor Yelken Sedat bey, iletiyorum
Lisans çıkması içinmiş
Ve fakat yelken görmüşlüğüm, bu konuda milim tedrisatım yok

Sürekli erteleniyor yelken eğitimi ve yelkenli ile mersin kıyıları talim terbiyesi
Şimdi ramazan sonra diyor yelken sedat bey
Şu bayram bi geçsin sonra diyor yelken sedat vey

Arada benimle birlikte 3 akadaşa bir haftalık teorik yelkenlide ne nerde ve yelkeni nasıl nereye eğitimi veriyor
Tam ahan da yelkenlilerle mersin sahil derken işi çıkıyor mersin sahil erteleniyor
O ertelemenin karı benim henüz denzilerde 20bin fersahlaşamadığım yelkenlilerle (bizimkilre 1.4 m deniyor) tanışmam oluyor
Hayli fiyakalı görünüyorlar ben karşılarında soda içerken

İşte o yelken sedat bey (arada beylikten abiliğe terfi ettirdim tabi) aradı az önce (23.10.13 çarşamba 14:55)
Dediği aynen şu
"Tolga selam
Kayseri'den kayak takımı geldi
10 gün eğitim yapacaklar
Sen de katılmak ister misin?"

Zamanını soruyorum
Perşembe başlıyor, sabah 9'da burda ol diyor
İlk gün teori tekrarı
Ardına deniz üzerinde devam edilecekmiş
Olur diyorum
Sonra kendi halime dönüp düşünüyorum

Kayak takımı mı?
Kayseri mi?
Kayak Takımı ne demeye Yelkenli Eğitimine Mersin'e gelsinki?

#anavarrza

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder