25 Ekim 2013 Cuma

Teyzeler

Bu başlıklı bir yazı zaten vardı aklımda
Hülyacıım'ın facebook durum paylaşımı bana pas oldu
Ben de hem onun durumuna yorum yazdım hem "Teyzeler" yazısını aradan çıkardım

Şöyle ki!

" ne teyzeler" demişsin ya
bu yazı vardı içimde
"teyzeler" başlıklı yazı yani

bende farklı oluyor ama teyzeler ve amcalar (ama özellikle teyzeler) ile muhabbet
sandviç vermem sohbet başlatmam gerekmiyor
orada bulunuyor olmam kafi
artık yüzümden mi birşey görüyorlar
ye değneğim ye durumu mu bilmiyorum
ama birden bana dualar okumaya, tütütü nazarlardan koruma sıvısı salgılamaya başlıyorlar
artık bu yaşıma gelmiş olmanın da engin tecrübesi ile ilk zamanlarda olduğu gibi şaşırıp yerimden de zıplamıyorum üstelik
daha evvelsi gün oldu
tek yaptığım dişçiden eve dönerken minibüse binmek
üstelik dişçi sen ve burcu'yu aldığım fizik tedavi merkezinin tam karşısı
minibüse sizinle bindiğimiz yerden bindim
(vayy be minibüs bile (hat anlamında) aynı olabilir bak)
minibüste yer yok
ayakta duranlara katıldım
tam bindiğim sırada kapı ağzı koltuklarında oturan iki teyze çekti dikkatimi
(artık bu teyzeler! konusunda şerbetliyim
nerde görsem tanıyorum)
ben basamakları çıkarken sanki böyle birşey mümkünmüş gibi ellerini -o eller sanki uzayıp benim omzuma erişebilirmiş ve beni hooop diye minibüse bindirebilirmiş gibi- bana doğru uzatmalarından anladım
ben her zamanki gibi bindim minibüse
onların ellerini koyduğu ama ben binince yaslanayım diye ellerini çektikleri demirlere yaslandım
şoför ile ön yan sıra arasındaki bozuk para gözü önü bir kıçımlık yerinde oturan güzel genç kadına 2 tl verdim, "uzatır mısınız?" diyerek
o güzel genç kadın 250 kuruşu geri verirken kalkıp bir kıçımlık oturma yerini de bana verdi
ben de teşekkür edip kuruldum
ordan eve kadar beni kesti teyzeler
yüzlerinde olabilecek en sevecen, en mülayim bakışlar
bizim ev sizin de malumunuz hayli uzaktır minibüse bindiğim yere
eve gelesiye minibüs boşaldı
ben bir kıçımlık yerden ön yan yere terfi ettim
ama teyzeler hala yerlerinde 
hala mırıl mırıl benim mükemmel bir hayat geçirmem için duları terennüm etmekteler
evin oraya geldik
şoföre söyledim 
minibüs durdu
ineyazdım
o esnada teyzelerden birisi de benden 50 metre filan sonra ineceğini beyan etti şoföre
telefonda konuşan şoför bunu duymadı sandı telaşlandı
ben de inmeden önce teyzenin ineceği yeri şoföre anımsattım
sen misin hatırlatan
merdivenlerden (ki hepi topu 2 basamaktır) inerken ellerimden tutup öyle hayır dualar öyle güzel dilekler dilediler ki benim için süperman olup 40.000 sefer dünyayı turalasam daha o dua ve dileklerin çeyreğini belki karşılamış olurum o teyzelerin
40 yıl küsur gündür her gördüklerinde yüzüme tüküre tüküre bana hayır dualarını eksik etmeyen tüm o teyzelerin yüzü suyu hürmetine yaşıyorumdur belkide kimbilir!


#anavarrza

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder